Alla hjärtans dag.

14 februari igår, vem har missat att det var alla hjärtans dag? Riktigt mysigt faktiskt. Jag bjöd Simon på god middag, fylld fläskfilé med potatisgratäng och gräddsås. Sedan bjöd Simon på bio, Revolutionary Road såg vi.
(I Connecticut under mitten av 50-talet lever April och Frank Wheeler som är ett ungt, framgångsrikt par som bor med sina barn i en trevlig förort. Men under den polerade och självsäkra ytan bubblar frustrationen hos dem båda. Övertygade om att de vill ha ut mer av livet än sina medelmåttiga grannar, bestämmer paret sig för att flytta till Frankrike, där de hoppas utlopp för sina mer konstnärliga sidor.)
Jag har fortfarande inte bestämt mig ifall jag gillar filmen eller inte, eller ja jag gillade filmen hela vägen till stutet. Den slutade fruktansvärt dåligt, och sorligt. Visst, det kan vara riktigt bra med ett oväntat slut. En del filmer är så uppenbara hela vägen igenom, och det kan vara väldigt irriterande. Men, till saken; jag tror att ibland har man målat upp det där slutet så bra och bara blir besviken. Iallafall, jag tror jag gillar filmen ändå. Sedan var det såklart mysigt att vi såg den tillsammans, jag och Simon. Alla hjärtans dag behöver egentligen inte vara så mycket, egentligen hade det räckt att han bara fanns där, sa "jag älskar dig" och bara myste med mig en hel kväll. Mer än så ska väll inte behövas? Man ska inte behöva bevisa något genom en massa ytliga grejer, nu menar jag inte att det skulle vara dåligt det heller men ni förstår vad jag menar? Det ska inte vara ett måste, man ska inte känna sig stressad och tvingad till att köpa de där rosorna eller boka den där biobiljetten. Vi hade en helt underbar dag iallfall.

Idag blev det lite shopping. Två stycken tavlor, Marilyn Monroe och Clint Estwood på duk, 49 kr/st. Passade även på att köpa en klocka, även den 49 kr. Vilka fynd, eller hur? Klockan ekar dock i hela lägenheten, håller på att bli tokig. Justjah, vi var en sväng på plantagen också, vi köpte två blommor och två krukor. En vanlig blomma och ett olivträd, undrar om det blir stort!? Det vore ganska häftigt ifall det började växa oliver på den, jag skulle inte våga äta dem men det vore riktigt häftigt.

Imorgon blir det skola, börjar 8:20 och slutar ca 19:00. Har en kvällskurs på måndagar, matlagning för vardag och fest heter den. Riktigt kul, synd bara att vi slutar så sent. Nej, kanske dags att styra mot sängen!
God natt gott folk,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0