Kulturnatta.

Igår var det kulturnatta i stan. Såklart var vi ut en sväng; Jag, Maria, Simon och Mattias. Vi tittade egentligen inte på nå band riktigt. Vi träffade mest folk och så satt vi nere på "båten" och snackade och hade kul! Träffade både Liv och Louise. Riktigt mysigt var det, och jag hade riktigt roligt. Sedan då vi kom hem blev såklart fyllemat!! Att det alltid ska vara den godaste maten, jag förstår inte?!

Jag tycker så synd om Maria. Det var inte alls hennes dag igår. Det började med att hon sprutade cider på hela sig då Mattias envisades om att hon skulle prova våran kapsylöppnare som sitter på väggen, då vare bara att byta om! Sedan skulle hon göra pepparsås; hon skulle blanda i lite tabasco i såsen och skakar då om flaskan som såklart är trasig, då blir det tabasco i hela köket. När hon håller på att torka upp det kokar såsen över och rinner ut över hela spisen.
Kan det bli värre? Ja, såklart det kan bli det. Väl på stan försvinner både hennes jacka och hennes telefon spårlöst! Jahapp, en jacka för 1500 kr borta bara sådär + en telefon för ungefär tusenlappen. Det värsta är ju att hennes simkort inte är registrerat så hon kan dessutom inte få ett nytt med samma nummer, och därför inte spärra det heller. Sedan försvinner dessutom snusdosan och Mattias tappar ut hennes cider på marken så flaskan går i tusen bitar!! Vilken härlig kväll, eller hur!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0