Skolmaten suger!

Skolan avklarad för dagen, det blev en tidig morgon idag. Uppe klockan sju.. ..eller ja, jag skulle kliva upp klockan sju men kvart i åtta ungefär orkade jag röra (till att börja med) mitt lillfinger. Började tjugo över åtta och tro det eller ej, jag var bara tio minuter sen. Har varit i bageriet hela dagen, det blev bara en massa brödbak. Nybakat bröd är såå underbart!

Något som inte är fullt lika underbart är skolans mat!! Det är precis som att de kört ihop något bara för att. Eller föresten, det är ungefär samma mat som den du ger till grisarna. Det är äckligt och helt absurt att de får göra så, ingen ska behöva äta sådan mat. Absolut noll kärlek lagt på maten. Bara för att vi ska orka dagen och inte klaga.. Men! Hur ska man få i sig tillräckligt med mat för att orka dagen om man måste slänga mer än hälften? Eller hur kul är det att trycka in i munnen och svälja fort man bara kan för att få lite energi? Tummen ned för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0