Dag tre - Mina föräldrar.

Mina föräldrar är de absolut bästa föräldrarna man kan ha. De har alltid funnits där för mig även om man kanske inte förstått det fullt ut försen i senare dar. Jag ringer ofta mina föräldrar nu då jag inte bor hemma. Ibland bara för att prata, ibland (läs ofta) för att be om råd och rön.

Min pappa är lite smått galen, då förstår vi var jag fått den sidan ifrån. Han skämtar mycket, men hör och häpna; han har faktiskt en alvarlig sida också. Dock tror jag att den här busiga och glada personen vinner de flesta gångerna. Pappa gillar att hålla igång och när han inte jobbar håller han på med en massa projekt, han har flera stycken pågång. Allt från en alltan till en gäststuga, eller det såkallade spökhuset. Pappa har alltid en förklaring till allt och provar gärna nya saker, ibland får man nästan sätta stopp för jag lovar er att hans idéer är inte att leka med!

Min mamma är lite lugnare, och ack så snäll. Jag vet inte om hon har något temperament? Kan inte minnas henne arg. Mamma tar nog det mesta med en klackspark och hetsar inte gärna upp sig. Visst gjorde jag mycket dumt då jag var yngre, men mamma diskuterade hellre än att hetsa och skälla. Hon är sjukskriven idag då hon har väldiga plågor med sin höft. Hon sitter därför mest hemma med handarbeten som hon tycker är väldigt kul, allt från vantar till klänningar. Hon är himla duktig på det hon gör alltså.

Pappa och lillasyster Alma x antal år sedan.

 

Spökhuset.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0