Semeldagen idag.

Eller fettisdagen som det faktiskt heter, hur uttalar ni det? "fett-tisdagen" eller fet-tisdagen"!? Det finns ju ett utbud uttal att välja mellan. Själv använder jag mig av båda konstigt nog. Nog har det blivit semlor idag alltid, jag och Maria hade egentligen planer på att baka minisemlor med goda mousser istället för grädde och kanske någon god frosting istället för mandelmassa.. men tyvärr blev jag sjuk och så, därför sket dig det. Det var synd. Istället fick det bli två köpta semlor, med äcklig mandelmassa. Men jag är glá ändå, go och glá.

Lite har jag dock gjort själv. Pudrat med florsocker, visst är jag duktig?

(Som en riktig bagare.)

 

Hade tänkt åka till skolan imorse, jag har inte tid att vara borta något mer. Jag kände mig frisk medans jag låg kvar i sängen, men då jag klivit upp och börjat göra mig iordning så blev det bara värre och värre. Fruktansvärt vad dåligt jag mådde, och mår fortfarande dåligt. Tur jag är ledig imorgon så jag får krya på mig inför torsdagen.

 

Nu ska jag se film, Simon lovade det skulle vara en såkallad "Linnéa-film"!
Så jag hoppas på det bästa.






Kommentarer
Postat av: Maria

Tur du visar upp dina äkta bagarkunskaper, pudra med florsocker.. det är det som riktiga bagare gör :D !!



Puss<3

2010-02-18 @ 00:18:11
URL: http://kexe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0