2012.

Den 22 december år 2012, det är dagen då jorden kommer att gå under. Iallafall om man ska tro mayaindianerna.. De har ju tydligen haft rätt med allt annat de påstått också, lite läskigt om man tänker på det. Jag har inte lust att dö i någon jordens undergång, då ska jag för fasen ha en plats på arken!!

Till saken, såg filmen "2012" igår, och jag har lite kluvna tankar om den filmen. Ok, det var en ruggigt dyr film att göra och det var en hel del häftiga effekter. Men en sak som stör mig med sådana här filmer är att huvudpersonerna är på håret att dö hela tiden, men ändå så vet man att de kommer att klara sig. Varför? Jo, för att de gör alltid det. Det blir nästan lite patetiskt, hela marken spricker upp ungefär en halv meter bakom bilen medans de kör genom halva LA, de kör in i ett parkeringshus som rasar ihop samtidigt som de kör igenom det i en hiskelig hastighet och de lyckats flyga iväg med flygplanet ungefär en tiondel av en sekund innan hela marken rasar under dem.. Haha, bara jag som skrattar? Men (igen), en helt ok film ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0