Mask för händerna.

Mina händer blir så fruktansvärt torra så här lagom till vintern. Att jag nu jobbat ynka två dagar i bageriet gör inte saken bättre, huden är känslig nu. Dels för att den är inte van vid stora temeraturskillnader, från 20 grader plus inomhus till 10 minus ute. Dessutom tvättar vi och torkar ut vår stackars hud. Kom ihåg att ÅTERFUKTA!! Inte bara händerna, utan hela kroppen. Hörrni!? Ni glömmer väll inte bort ert ansikte också?

Sitter just nu med en härlig mask för händerna. Det är känt att man ska sova med dessa handskar, men jag tycker att det är jobbigt att ha något på händerna då jag sover. Fast om vi ska vara sådana.. ..vad tycker jag inte är jobbigt då det vankas sovdags?

Tummen upp för lena händer!


Kommentarer
Postat av: Maria

Fast vet du vad bruden, du ska ha tyghandskar på dig.. plasten och pudret innanför torkar ut dina händer ännu mera ^^ plus att tyghandskar håller värmen vilket också bidrar till att krämen återfuktar bättre :)

och prova he bivax på händerna och sitt med det n¨gon timme, man blir sjukt len :D

2010-11-16 @ 21:06:48
URL: http://kexe.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jag blev sjukt len nu också!! Vände vantarna ut och in, fungerade jättebra! Men tyghandskar är nog snäppet bättre i alla fall, ska nog köpa det :D Bivax, vart köper man det?? Tack för tipsen gumman!! :)

2010-11-16 @ 21:28:49
URL: http://linneajhn.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0