Sunnansjönäs.

Det är så skönt att komma hem och "andas" lite riktig luft då man varit i stan allt för länge. För varenda gång jag är hem blir jag mer och mer sugen på att flytta tillbaka på vichan. Man mår så bra av naturen och lugnet, älskar trots allt skogen. Det är lite kul, för som tonåring då man lämnade Sunnansjönäs så var man fast besluten att man minsan aldrig skulle tillbaka till skogen. För vad finns för kul i skogen lixom? Allt hände i stan. Riktigt så tycker jag inte idag.

Kollade på en lägenhet idag också. Den var ingen hit. Ska jag flytta ska det kännas bättre än det jag redan har. Vem sätter in mörkbruna lister för övrigt? (inte gjort detta årtiondet kan jag tro) Samma äckliga färg i alla fönster också. Duchen var vattenskadad och rostiga rör. Vattenskada i sovrummet. Den kändes allmänt gammal och vill väll egentligen inte säga sunkig, men ändå. Synd med tanke på läget, nära till jobb och lungt och fint område. Det var väldigt fint utifrån också.

"Spökhuset" i Sunnansjönäs.
Detta var dock inte i helgen, men man måste bara älska det.
Man uppskattar vintern så mycket mer också på något vis.
Vintern blir så mycket mysigare på landet, i stan är den bara kall och
ser smutsigt ut.


Kommentarer
Postat av: Maria

kanske dags för en update :D?!



Love <3

2011-10-20 @ 23:14:58
URL: http://kexe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0