22 April - Blandade känslor.

Jag känner mig lyckligt lottad som får uppleva en graviditet, att få uppleva att sätta ett nytt liv till världen. Jag vill skänka en tanke till dem som faktiskt inte kan, och till er som kämpar. Snart är det verkligen bara en månad kvar innan beräknad leverans på min Kotte. Hoppas storken är i tid känner jag, för min längtan är i skrivande stund obeskrivlig. Jag är inte less på att vara gravid, men jag vill träffa Kotten nu. Jag vill räkna fingrar och tår. Jag vill snosa i hennes hårbotten och stryka hennes kind. Jag vill se vem hon liknar, är hon lik mig?

Efter vårt senaste samtal känner jag mig positiv. Jag ser ljust på framtiden. Vi tar det i vår takt och ingen ska tro att jag vill förstöra relationen mellan er, eller mellan dig och Kotten. Snarare tvärtom, jag behöver bara den tryggheten som jag idag har blivit lovad. Jag tror att det kommer bli bra för oss båda i slutändan. Min trygghet kommer troligen resultera i en positiv anda, och att jag lättare kan att ta in allt det nya.

Samtidigt som jag går omkring i en lyckobubbla så känner jag mig stundvis så ensam. Det gör så ont i mig att veta att detta skulle vi vart två om, inte bara när Kotten kommer till världen utan alla underbara stunder innan hon ser sitt första dagsljus. Jag har vänner och familj, men jag skulle ljuga om jag sa att det var detsamma. Jag är så avundsjuk på andra, andra som gör det tillsammans. Att se den riktiga kärleken och förväntan i deras ögon, det är helt otroligt. Jag kan inte låta bli att skylla mig själv, det var jag som tog slut på det som hade kunnat bli lika otroligt. Jag tänker att jag har betett mig illa, gjort fel val och velat för mycket.


Samtidigt som jag idag fått svart på vitt att det inte skulle vara så, vi skulle inte vara en familj. För dig var det någon annan. Det är klart det känns, men jag hoppas och tror att min prins också finns där ute någonstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0