Gav dig ett ögonblick.

Jag blir så irriterad. Minst sagt. Nu har jag bestämt mig för att låta det vara. Det ska inte behöva vara mitt ansvar, borde vara du som vill lägga ned tid och energi på det här. Vi har det egentligen bra ändå. Faktum är att vi har det helt underbart. Klart att jag tänker på det ibland, hur det borde vara. Den bild man har på en vanlig familj (inte nödvändigtvis en lycklig). Är ändå glad att jag valde den vägen jag gjorde, tvivlat har man visserligen gjort men efter allt jag genomlidit kan jag inte vara mer säker.

 

Det som egentligen svider mest är att jag gav dig chansen. Eller att jag gav dig möjligheten att uppleva den säkert största händelsen i ditt liv. Ett ögonblick som inte går att glömma. Gav dig möjligheten att vara med, vara en av de första i hennes liv. Detta gjorde jag trots att jag kanske hellre gjort det på egen hand, tillsammans med min bästa vän och min mor. Det gjorde jag för din skull. Ändå får jag höra att jag är egoistisk och tänker bara på mig själv.


Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Bara vad jag fått ut av läsa din blogg tycker jag visar på att du är en så förnuftig människa och jag är övertygad om att du fattar de rätta och bästa besluten för dig och din fina lilla Vilhelmina.

Jag antar att männen ofta känner sig lite utanför i början, oavsett om man lever tillsammans eller inte. Barnen är så beroende av sin mamma(och själv är man onekligen också beroende av den lilla bebis man har burit med sig sedan den blev till).

Vad du än får höra så är du inte självisk! Det är ju du som mamma som känner henne bäst och vet med säkerhet vad som är bäst för din flicka.
Stå på dig! Kram Ulrika

2012-08-07 @ 18:10:18
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: Elinmaria

<3

2012-08-08 @ 01:27:30
URL: http://Kexe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0