Det här med julkalender.

Något jag aldrig slutat med, aldrig ledsnat på, aldrig vuxit ifrån. Det är just som rubriken lyder, julkalendern. Jag har följt de maniskt år efter år. Det är något med julkalendern som jag bara inte kan släppa (Jag köper mig själv också en chokladkalender år efter år, även nu i vuxen ålder). Kanske är det känslan? Kanske är det nostalgi? Jag vet inte, men jag kan bara inte släppa det.

Årets julkalender är en repris, eller en nyare variant av den som gick 1996, rätta mig om jag har fel. Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst. Det var verkligen en storfavorit vill jag minnas. Trots att jag bara var sex år gammal så är det just den julkalendern jag minns allra bäst. Vi spelade även ett dataspel, ett spel som utspelade sig på Greveholm.

Jag undrar vilken kalender som V kommer minnas allra bäst? Kommer det vara något som utspelar sig i rymden? I ett slott som Greveholm? Något i stil med tomteverkstad? Framtiden vill visa. Vilket som, så uppskattar verkligen att få dela det med henne.


Kommentarer
Postat av: lotta

Hihi, erkänn nu. Det är chokladen i kalendern du vill åt!?

Svar: Åh! Avslöjad O_o
Linnéa

2012-12-14 @ 11:04:42
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0