Älskar vintern!

Ja, ni läste rätt. Stundvis är vintern det bästa och det absolut vackraste som finns. Jag älskar att klä på mig för att ta mig an en promenad i det vita vinterlandskapet. Oj, vad filosofiskt det lät? Min poäng med det hela var i alla fall att berätta hur mycket jag tycker om vintern. En solig vinterdag här uppe i norr, det slår nog det mesta med hästlängder. Ni vet så här lagomt kallt, runt tio minus och klarblå himmel. Finns det något bättre? 

Igår var det just sådant väder, jag var ut med familjens hund på en långpromenad och bara njöt. Jag insåg också hur lycklig och nöjd jag faktiskt är med livet. Visst, mitt liv är väll inte komplett. Det insåg jag också. Jag saknar verkligen någon att dela allt detta underbara med, men det är väll ingen brådska med det. Snart har jag någon att dela det med, någon som alltid kommer finnas där. Någon som jag alltid kommer att finnas där för. Längtan är ett ord som känns otillräckligt i detta sammanhang.






Han var inte så fotogenisk,
eller inte alls om jag ska vara ärlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0