Jag gör Iksu osäkert.

Idag var jag på gymmet och körde ett pass på crosstrainern, precis som i fredags. Det är så skönt att träna, få rensa tankarna lite. Träning är en del av mitt liv som jag faktiskt tycker väldigt mycket om, har bara blivit bortprioriterat senaste tiden. Varför vet jag egentligen inte? Man känner sig frisk i både kropp och själ efter ett riktigt lyckat träningspass. Synd att gymmet jag tränar på ligger på andra sidan stan bara, men då det bara är det bästa som duger är det inte mycket att göra åt. Skämt och sido, gratis är gott. Eller nästan gratis har vi träningskort på iksu via jobbet. Tror vi betalade runt sex- eller sju-hundra kronor för ett helt år? Hur bra är inte det? 

Nu är det bestämt, en början på ett gravid-tränings-schema för min del iallafall. Jag och Christopher kör numera Söndagar som träningsdag, även varanann Onsdag. Blir troligen oftare också. Lättare att ta sig för att träna då man inte behöver ta bussen tvärs genom hela stan. Känns bra också att vi får någon timma i veckan att prata om hur saker och ting ska bli, och kanske en del tankar som konstant snurrar. Jag tror att det är viktigt att försöka hålla vänskapen vid liv, känns som en viktig del för att jag ska känna mig trygg i det hela sedan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0