Suget och längtan efter livet.

God morgon alla fina. Njuter av min lediga dag idag, inte ens personen som stal min tvättid nu på morgonen kan förstöra dagen. Idag känns det bra i både kropp och själ, inte många timmar kvar nu innan jag får träffa min underbara Maria. Det var på tok för länge sedan, trots att vi bor så nära. Två kilometer? Det som står närmast på schemat är lite smink i nyllet, sedan en promenad i det underbara vädret. Tänkte ta en kik in på barnens hus, och Ohlssons tyger. Börjar vara lagom less på julgardinerna som hänger inne i sovrummet.

Suget efter att fixa här hemma har aldrig vart större, jag vill att allt ska vara klart helst igår. Samtidigt som jag känner att jag borde vänta lite. Det är mycket man borde i och för sig, men jag tror att jag kommer att längta ihjäl mig om jag börjar redan nu. Fast samtitigt är det bara tretton hela veckor kvar. Jag skulle nog vilja sätta (bara) inom en parantes föressten. Det är alldeles för länge. Jag kände kottens fosterrörelser rätt tidigt, kände första sparkarna redan i slutet av vecka 17. Har alltså känt det lilla livet i åtta hela veckor. Åtta helt fantastiska veckor. Men längtan blir större allt eftersom sparkarna blir kraftigare. Igår buktade magen ut på två ställen samtidigt, en bula på varje sida magen. Stor tjej? (kille?)



"Fånga dagen" ska det egentligen stå ovanför min säng,
men dagen har trillat bakom sängen. Vart tog dagen egentligen
vägen kan man fråga sig? Höhö, det var lågt. Jag vet.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hallådär! Vart var det du gjorde ditt ultraljud nr 2? Och visst var det nära tusenlappen du fick betala? Börjar bli så attans nyfiken! Ska jag köpa allt i prinsess stil eller lutar det mer åt bilar, haha. Det är så svårt att handla när man inte vet. Kram

2012-02-20 @ 16:49:30
URL: http://lillannaa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hej där! Åh, jag förstår verkligen att du börjar bli nyfiken. Jag kunde heller inte hålla mig! Och så är det ju så underbart att få se det lilla livet snurra runt där inne. Jag gjorde mitt andra ultraljud på norrlandskliniken. De har en hemsida där man kan gå in och kika, jag bokade även tiden via hemsidan. 950 riksdaler betalade jag för kalaset, absolut värt det :)Kram

2012-02-20 @ 18:35:49
URL: http://linneajhn.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag känner dig inte, men du brukar dyka upp i mina tankar i och med att jag läser din blogg.



Du kommer bli en jätte bra mamma! ..detta skriver jag inte bara för att du ska må bra, eller självklart därför också men de är inget jag skriver bara för att..



Men du kommer bli en jätte bra mamma de tror jag, den person man "känner" genom bloggen, de är ju endast de jag kan utgå ifrån. Men du verkar vara en otroligt fin människa. Ditt liv verkar rulla på bra, du tar hand om dig själv bra, bra mat, ditt utseénde.. Du kommer ge ditt bästa till din dotter (ev. son) och du kommer klara de galant.



Självklart kommer de bli kämpiga stunder, men man klarar mer än vad man tror som mamma.



Lycka till med allt!

Hoppas ävem du finner din prins inom snar framtid!

2012-02-21 @ 20:29:29
Postat av: Linnéa

Det värmer verkligen att läsa en sådan här kommentar! Tack underbara du (: Jag kommer att kunna leva på den ett bra tag framöver. Många kramar från Linnéa

2012-02-22 @ 17:06:07
URL: http://linneajhn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0