Café station.

Idag blev det lunch på café station. Tillsammans med Idah, lille Melvin, Sanna och Astrid. Väldigt mysigt. Blev en västerbottensostpaj för min del och sallad för de andra. En cola för min del och vatten för de andra. Snacka om att jag kände mig inte-så-hälsosam-i-jämförelse. Haha.

Tänkte då vi satt där och babblade på som bäst. Vi har ju inga hämningar vi mammor, vi snackar om på om allt och då menar jag verkligen allt. Som förälder blir man nog en aning okänslig, dessutom har man allt det där gemensamt. Mjölk som sprutar åt alla håll och kanter. Förlossningen, blod, att spricka hela vägen och slem i massor. Livets träd, moderkakan som av Idah förklaras likna en köttbit, typ en entricot. Vad har hänt med oss mammor? Vi har blivit spritt språngande galna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0