Öst på stan.

Vår dag började strax innan sju, kanske tjugo i. Som vanligt den första halvtimman, timman (timmarna ibland) av dagen låg vi kvar och myste lite i sängen innan det var tid för frukost för mamman. Vilhelmina har varit upp en gång vid halv sex och ätit redan.

Sedan rullade vi mot stan, tanken var att ta en promenad men motivationen till det var inte så hög då slask och regn lyste med sin närvaro. Därför fick det bli bussen istället. Eller, rullade mot stan gjorde vi föresten inte än. Vi rullade först mot Ida för att träffa tjejerna, och bebisarna. Lite mys och gott fika sitter aldrig fel. Riktigt trevligt.

Efter ett stopp öst på stan rullade våra vagnar vidare in till kärnan. Jag och Ida tog en snabb runda på stan. Mitt syfte med stadsbesöket var egentligen bara att boka tid för att färdigställa tatueringen på armen, inte att köpa något. Fick trots det med mig en matta hem.. men det var nödvändigt. Eller, jag får helt enkelt intala mig att det var nödvändigt. Känns lite bättre då.

Föresten, Ida hade tydligt skönt golv. Min dam somnade nämligen på golvet medan ytterkläderna skulle på. Jag hade lika gärna kunnat glömma henne där, för där låg hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0