Att komma hem.

Det är skönt att komma hem, på något vis är det hem. Trots att jag inte har något rum kvar i Sunnansjönäs, så är det ändå mitt hem. Det är här jag tillbringat alla mina år som barn. Det är jag tillbringat alla mina jular. Alla husdjur vi haft här. Både hundar, katter, hamstrar, råttor, marsvin och en drös med kaniner. Jag har så mycket minnen från min by. Vårt badställe, sandgropen. Nog för att vi har badat i ett och annat dike också. Alla kojor vi byggt i skogen, så många verktyg och träd som fått sätta livet till för våra byggen. Våra fisketurer tillsammans med Farmor och Sigge. Alla middagar och övernattningar hos Farmor. Våra cykelbanor i skogen. Då vi hoppade från hustaken ned i den mjuka, och ibland den inte allt för mjuka snön. Listan kan göras lång..
..men sak är säker, när jag kommer ut hit är jag hemma. 
 
 Min pappa och Vilhelminas morfar.
 
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Vad söta dom är!

2012-09-22 @ 15:08:02
URL: http://atollenrock.blogg.se
Postat av: lotta

Är inne och tittar på dina päron igen! Och frukten faller inte långt från trädet här inte. Du har ju drag från bägge. Det ser man tydligt!
kram igen

2012-09-22 @ 22:56:18
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0