Inför Vilhelminas dop.

Det är mycket känslor och tankar inför dopet vi kommer att hålla för Vilhelmina den sjätte oktober klockan tolv. Jag och hennes pappa är inte ett par, som de flesta redan vet. Det är just över det många tankar slösas. På dopet kommer det vara min släkt och hans släkt. Mina vänner och hans vänner. Hur kommer det kännas? Hur kommer stämningen att vara? Ett dop ska inte behöva vara spänt. Jag vill samtidigt inte gräva ned mig i det, det kan i slutändan visa sig bli hur bra som helst ändå.

Jag tänker också mycket på hur det kommer se ut i kyrkan. Ska jag stå där framme ensam tillsammans med gudmor och gudfar? Ska vi stå där framme tillsammans? Hur vi än gör kommer det bli fel från någon synvinkel, samtidigt som det blir rätt ur en annan.

Imorgon kommer jag att ringa prästen för att planera möte innan dopet bland annat. Hon kan förhoppningsvis vara ett stöd och kanske hjälpa mig att tänka på saker ur ett annat perspektiv. Jag vill fråga henne hur andra i min situation brukar göra.

Ikväll har jag försökt planerat lite, lyssnat på lite låtar och kollat på texter. Finns så otroligt mycket fina texter, men tror jag har bestämt mig. Min brors sambo och en vän till henne kommer att sjunga på dopet, det kommer bli så bra.

Vilhelmina, två dygn gammal.


Kommentarer
Postat av: Linnea Svensson

Hej!
Jag kan berätta hur vi gjorde på min sons dop.
Jag och pappan var inte tillsammans, han hade en ny tjej.
Vi stod tillsammans vid prästen, med min sons faddrar som jag hade valt.
Ur min synvinkel kändes det lite spänt men allt gick jätte bra och alla hade trevligt.
Tror nog att Vilhelminas dop blir toppen.
Fokusera på att det är hennes dag och lägg allt annat åt sidan :)
Kram Linnea

Svar: Där sa du något. Varför egentligen brusa upp sig över detta? Det är ju trots allt VILHELMINAS dag. Får agera därefter och göra det bästa av situationen. Det är ju vi som satt oss där vi är, inte hon. Tack! Kramar
Linnéa

2012-09-03 @ 08:48:47
URL: http://hjarternio.blogspot.se
Postat av: lotta

Där slog du allt huvudet på spiken Linnea. Jag har snöat in mig på precis samma tankar... Tycker personligen det känns rätt jobbigt. Min släkt har knappt träffat exet sen det tog slut. Och hmmm... han vill antagligen ha med sin nya. hur konstigt blir inte det? Snacka om tryckt stämning. Fast jag vet inte, det kan ju gå bra!
kramar

Svar: Som du säger, man nojjar upp sig över allt, hur ska stämningen bli ex. Det ska ju bli en fin dag att minnas det här. Samtidigt kan det ju gå hur bra som helst! När ska du ha ditt dop Lotta? Kramar
Linnéa

2012-09-03 @ 12:14:02
URL: http://atollenrock.blogg.se
Postat av: Linnea Svensson

Ja jag gjorde nog det Lotta :)
Jag valde att säga ifrån till mitt ex nya tjej.
Ville han komma skulle det vara utan henne, och så blev det.
Jag ville inte behöva må dåligt bara för att hon var där. Dessutom var hon yngre än mig. Nu kan jag se tillbaks på min sons dopdag och minnas det som en bra och trevlig dag. Kram

2012-09-04 @ 19:14:13
URL: http://hjarternio.blogspot.se
Postat av: lotta

Den 13:e oktober!

2012-09-09 @ 22:52:47
URL: http://atollenrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0