Jag är bojkottad.

Börjar med att berätta att Vilhelmina har börjat ta ersättningen, hon gillar den. Det är bra, visserligen. Däremot gillar hon den lite för mycket, tycker jag.
Min plan var inte att sluta amma,
bara ersätta ett mål om dagen då Vilhelmina inte verkade helt nöjd.
 
Det verkar som att jag blivit bojkottad, Vilhelmina har varit skeptiskt mot mitt bröst. Ersättningen har varit godare. Åtminstone idag. Ungefär så här ser det ut; jag sätter mig ned för att amma henne och hon suger en halv minut kanske, sedan skriker hon. Hon skriker, jag är hungrig. Jag prövar igen, samma visa. Igen och igen, men hon vill inte. Jag blandar lite ersättning för jag tycker det är jobbigt att bråka, då vi inte kommer någon vart. Flaskan med ersättning sveper hon snabbt. Är det någon av er som varit med om samma sak? Visst har jag hört att de små liven frivilligt väljer bort bröstet, men redan vid fyra månaders ålder?
 
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Sådär var Clara för några veckor sen. Hon skrek varenda gång jag skulle amma henne dagtid men åt desto bättre på natten och utan skrik.
Det på gick nån vecka med skriken sen gick det över.
(Så det kan ju vara en period av bökighet bara eller så gillar hon flaskan bättre!! (Jag har ju visserligen aldrig gett henne ersättning men beteendet vid bröstet har jag varit med om)
Kram på er!

2012-09-29 @ 21:33:48
URL: http://atollenrock.blogg.se
Postat av: Monica

Kan vara att ersättningen mättar bättre! Eller att hon inte behöver suga så hårt med flaskan!

2012-09-29 @ 22:22:55
Postat av: Jenny & Wilda



Så var det när jag skulle börja ersätta ett mål om dagen till min dotter! Tyckte oxå att hon inte blev riktigt nöjd med enbart bröstet så gav henne flaska! Efter ett litet tag blev jag helt bojkottad! Hon vägra ta bröstet nått mer!
Dom behöver ju inte " kämpa" lika mycket med flaskan som med bröstet!
Jag försökte o försökte gång på gång med bröstet men hon ville verkligen inte ha, så jag gav upp! Wilda var då nästan 3 månader

2012-09-30 @ 00:55:05
URL: http://jennysedstrom.blogg.se
Postat av: Amanda

Samma för oss här. Emilia blev inte mätt och skulle ersätta ett mål, sen efter nå gånger ville hon inte ha bröstet. Hon va drygt 2,5 månad då!

2012-09-30 @ 05:44:07
Postat av: Tess

Tror dom små liven blir bekväma, det rinner mycket fortare ur flaskan. Jag hade oxå problem med det, fick en spray utskriven från bvc som man skulle spraya i näsan typ 5 min innan amning för att det skulle rinna till direkt. funkade ett tag men sen vägrade Julius bröstet. Han var då ca 4,5 månader.

2012-10-01 @ 08:14:19
URL: http://utkasttillettbrev.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0