Är inte listor nostalgi?

Hur fick du beskedet att du var gravid?
Vi visste om att vi körde utan premetivmedel eftersom att det var planerat, gjorde därför ett test tre dagar innan min födelsedag för att veta om det var all in på min dag eller om jag skulle hålla tillbaka, det visade sig vara det senare.

Vilken vecka var du i då?
Jag var i vecka tre. Vilket betyder att bebis var knappt en vecka?

Hur reagerade du när gravtestet var positivt?
Jag blev väldigt glad, det var ju det jag (vi) ville. Ändå kändes det såklart overkligt, hade som inga direkta symtom vilket ju inte var så konstigt med tanke på hur liten del av graviditeten jag gått igenom. Min graviditet hade bara börjat.


Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?
Det gick fort. Kanske tre veckor.


Var du orolig för missfall?
Jag har nog aldrig oroat mig för missfall, åtminstonde inte i början. Det är jag nästan mer rädd för idag, att min älskade skatt skulle lämna mig innan hon ens kommit till världen. Nu är det så verkligt, jaq känner att hon finns där hela tiden. Är det lungt lite längre än vanligt på morgonen måste jag ersänna att jag nojar lite.

Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Maria fick veta det först.

Hur gick ni ut med det officiellt?

Efter första ultraljudet gick jag ut på facebook med nyheten, det var lite boring jag vet. Min familj fick veta det ett par dagar innan, de fick veta det då det tog slut mellan mig och Christopher. Ringde till mamma i ren förtvivlan, ungefär så.


Känner du dig redo att bli mamma?

Är man någonsin det? Jag tror den rollen faller naturligt allt eftersom. Allt är så invidiuellt också, det känns nästan som att det inte riktigt går att ställa sig in på vad som komma skall. Däremot finns det inget annat jag längtar så mycket efter nu som att få snosa kotten i håret och hålla om henne. Längtan efter att bli mamma är enorm, kanske är det detsamma som att vara redo? Jag vet inte.


Hur känns det att ha en bebis i magen?

Det är fantastiskt att bära på ett nytt liv. Känslan av att veta att en helt ny människa och en helt ny personlighet skapas där inne är obeskrivlig. Kanske låter det klyschigt, med det är helt otroligt. Då kotten gör sig påmind, kan jag inte annat än älska det. Det spelar ingen roll om det ibland gör ont eller känns obehagligt. Känns som att jag redan nu knyter band till kotten på något vis, svårt att sätta ord på hur det känns.

Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten?

Ungefär tio kilo och sju veckor kvar.

Cravings?
Ni kommer bli besvikna, jag har inte haft några speciella sug. Varken tegelstenar eller citrusfrukter. Klart jag har varit sugen på saker, men det har varit olika. Alltså inget jag fastnat för som kan räkna sig som craving. Ledsen att göra er besvikna.

Gravidkrämpor?
Mådde väldigt illa i början, kanske fram till vecka tolv. Prövade till och med åksjukepiller utan resultat. Många gånger satt jag på bussen och tänkte hoppa av halvvägs till jobbet, var väldigt åksjuk. Nu mot slutet har jag lite foglossningar, annars mår jag bra. Tror att vi är ett bra team, jag och kotten. Vi var bara lite oense i början, men det reder sig med tiden vet ni.


Har ni planerat några namn?
Ja, ingen har väll missat att det är en liten Kotte där inne?
Kotten Johansson.

Vad tror ni att det blir, en flicka eller en pojke?
En flicka. Eftersom att vi halvt som halvt fått det bekräftat på ultraljud också kan man knappt tro annat. Skulle det visa sig vara en pojke skulle det inte heller spela någon roll.

När är bebisen beräknad att komma?
Den 26 maj.


 


Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Det är ju jättekul med listor! Både att läsa och att fylla i. :) Jag knycker den här.

2012-04-06 @ 09:04:36
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: lotta

Här kommer en liten glad påsk hälsning!

Hoppas du får en mysig helg! Kram



2012-04-06 @ 10:30:34
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag har aldrig heller varit orolig för missfall.

2012-04-08 @ 11:14:02
URL: http://angelicahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0