Påhopp och åsikter.

Hon som inte har en aning. Någon som inte känner mig. Det känns att läsa det, ingen respekt? Eller är det helt enkelt så att jag agerat fel. Givetvis vill jag att min dotter ska lära känna den person hennes pappa är tillsammans med, men jag anser inte att det är något som behöver ske nu, och inte för fyra månader sedan för den delen heller. Givetvis vill jag känna mig trygg att lämna bort min dotter till någon, någon som inte är en främling för mig. En främling för mig och min dotter. Det är så mycket runt omkring, som en del inte vill se åt.

 

Vilhelmina kommer träffa nya människor genom hela livet.. Det ska inte vara något problem. Man skulle kunna se det så här; en dagmamma kommer vara minst lika stor del av hennes liv som pappans sambo? Dagmamman kanske till och med träffar Vilhelmina oftare. Ska jag då börja träffa dagmamman redan nu för att bygga band? Vi leker med tanken att Vilhelminas pappa skulle träffa någon ny om ett år. Kommer det inte funka då, eftersom Vilhelmina inte har något band till den personen?

Det här är en kommentar riktad mot mig.

"Jag tycker det är helt sinnessjukt! Nu känner jag inte henne, men vad tror hon egentligen? Tror hon att du ska skada eller kidnappa barnet eller? Seriöst! Läser även hennes blogg ibland och det är för det mesta bilder på många olika människor som håller barnet, även skrivs det mycket om att hon haft besök och varit och träffat en massa. Varför skulle det vara så hemskt att du träffade henne? Åh vad jag blir arg! Vad är det som gör att människor agerar så själviskt?! Hur tänker hon? När barnet börjar ska vara hos er, och det ska hon väl så småningom, ska du måsta fara hemifrån? Det bästa för barnet och för pappa- och dotterrelationen är väl att barnet lär känna pappas sambo? Jag menar, vill mamman att pappas sambo ska vara en främling, hur juste är det både mot barnet och mot dig. Barnet måste ju ha en relation till dig också för att känna sig trygg hos er. Så tråkigt att hon ska sätta käppar i hjulen för er, och för hennes egen dotter! Oj vad jag vimsar men jag blir bara så arg!
Stå på dig/er! Hoppas verkligen att mamman snart börjar tänka på sin dotter och inte bara sig själv!"


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är väldigt lätt att sitta bakom en dataskärm och spy ut otrevligheter utan att ens ha en aning om någonting. Folk tror sig veta så mycket, bara av vad de läser, men vad vet de egentligen? Inte ett skit!

Jag förstår att du blir ledsen och sårad, man önskar ju att människor kunde vara lite med ödmjuka och förstå att det är omöjligt att få hela bilden av att läsa lite i en blogg. Herregud.

Du behöver inte bevisa någonting eller känna skyldighet att förklara dig. Vad folk tror spelar ingen roll, det är inte viktigt. Att lilla V "haft besök och träffat en massa" är en otroligt dålig jämförelse! Jag kan inte se någon liknelse i det och vad det faktiskt handlar om. Man undrar ju om kommentaren kommer från någon som faktiskt har barn? Jag skulle inte tro det för då har man lättare att relatera till känslorna som är inblandade.

Du gör det såå himla bra! Hade jag varit i din situation hade jag känt precis likadant. Säga vad man vill men det är en lite ovanlig situation ni har, det är väl inte konstigt att det känns konstigt och jobbigt? Jag tycker inte det i alla fall!

Stor kram!

Svar: Tack Linda! Kanske dumt av mig att sätta mig ned och skriva det här inlägget igår, med alla känslor som sprödade, och upprörd som jag var. Men står fast vid det jag skrivit, och som du säger behöver jag ju egentligen inte förklara mig. Tack igen, det är skönt med lite bekräftelse då man varken vet in eller ut! <3 Kramar
Linnéa

2012-09-21 @ 10:07:20
URL: http://avenettlangtlivarkort.blogg.se
Postat av: Madde

Puckoperson verkligen den som skrev. Man ska känna en trygghet då man lämnar iväg sitt barn och ännu är ju Vilhelmina så liten. Tycker inte alls du ska ta åt dig, de är din dotter och mamman vet och känner vad som är bäst för sina barn.

Sen kanske man ska veta lite mer fakta om saker och ting innan man kläcker ur sig vad som helst ....

Stå på dig!! KRAM

2012-09-21 @ 14:48:41
Postat av: Sandra

TA INTE ÅT DIG! Inte ens ett uns. vare sig man snackar moraliskt, jurdiskt eller ja, oavsett - SÅ SPELAR DET INGEN ROLL - du är mamma till Wilhelmina, du är stark, och du har rätten på din sida. Sen kan unga tjejer som inte har någon förståelse för vad ett ensamt moderskap innebär få babbla ut hur mkt skit de vill, men de har ingen aning. Och du har agerat HELT RÄTT!

Jag var "den nya tjejen" till en kille som blev pappa med sitt ex, och denna mamma ville inte att jag skulle ha något med hennes son att göra. Jag var sjutton, tyckte det var jobbigt och i längden så höll inte förhållandet. Men jag kan inte klandra henne för fem öre och skulle aldrig ha skrivit något såntdär! Det är naturligtvis inte lätt för någon part och en väldigt speciell situation för alla, men starkast är du, och det är du som har ett nyblivet liv i dina händer. Alltså: Det är du och din tjej. Och ursäkta mig men resten av världen får så jävla snällt stå och vänta på det du bestämmer är bäst för er. SÅ ÄR DET.

brinner lite känner jag, men jag är så impad av dig linnea. All styrka , pepp å kärlek till dig! KRAM!

2012-09-22 @ 11:11:32
URL: http://mensamycket.blogg.se
Postat av: Idah

Alltså det börjar koka i mig när jag läser den där kommentaren Linnea :(! Snacka om att ha noll förståelse för dina känslor och bara se saken från ena hållet. Du gör som sagt HELT rätt som lyssnar på dina känslor! Ta inte åt dig av en så blåst kommentar! Nu ska jag inte skriva nå mer när jag är arg å mina gravidhormoner goes bananas! Du är bäst och du ska gör det som känns bäst för dig och Vilhelmina! :)

KRAM!!

2012-09-22 @ 13:01:33
URL: http://Idahperman.blogg.se
Postat av: Julia

Den människan som har skrivit den kommentaren ska kanske ta och föda ut ett barn först innan den uttalar sig. Ush blir så jävla ledsen. Personen har uppenbarligen ingen som helst aning om hur det är att vara mamma.
Jag blev mamma för 4 veckor sen och skulle fan hellre dö än låta någon annan vara med mitt barn.

2012-09-22 @ 18:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0