Tålamod och ersättning.

Jag måste erkänna att ibland brister det, ibland orkar man bara inte mer. Missnöjd bebis från morgon till kväll. Det är väll det som är fördelen med att vara två? Fast lika fort jag hinner tänka "jäkla onge", lika fort får jag nästan lite dåligt samvete. Då tänker jag att, hon är ju faktiskt förkyld. Eller att det finns faktiskt de som trilskas med kolikbarn bland annat. Då tänker jag att, jag borde inte klaga. Jag har det jäkligt bra, egentligen. Fast och andra sidan tror jag att alla mammor (och pappor) tappar tålamodet i mellan åt.

Jag ska pröva ge Vilhelmina lite ersättning, bara som komplement till amningen. Kommer fortsätta amma, men jag upplever att hon inte blir riktigt nöjd. Precis som att där inte finns tillräckligt. Hon äter ofta, ibland är hon hungrig efter en timma bara. Efter att jag vart förkyld tyckte jag detta blev mer påtagligt, kan en förkylning hämna bröstmjölken?


Kommentarer
Postat av: jag

Fördelen med ersättning är ju att du ser hur mycket hon får i sej. Mina barn har fått ersättning då jag inte fick nog med mjölk. Men trots att dom fått ersättning så har dom i perioder varit hungriga efter en timme.

2012-09-19 @ 12:02:49
Postat av: Linda

Ja, testa ersättning! Det skadar ju inte, så varför inte prova. Blir det bättre så är det ju jättebra och blir det inte det så har du ju testat i alla fall. =)

Förstår att det känns jobbigt, och det är okej att känna så. Man är bara människa! Tack och lov så varar inget för evigt, det kommer vända. Även om det är en klen tröst!

Ett tips kan vara att kolla om hon gråter under samma tidsperiod på dygnet, isf kan det vara lite kolik. Mina barn fick aldrig diagnosen kolik men det skrek en hel jäkla del i perioder när de var små, och det var vid samma tillfällen/tid varje gång. Tack och lov så hjälpte Minifom mot det, så det tycker jag också du ska testa om du inte redan gjort det. =)

Stor kram till dig, du är jätteduktig!

Svar: Ja, det verkar fungera lite bättre med ersättningen nu. Dock blir hon lite gasig i magen, men det kanske är normalt?
Innan, då hon var lite mindre Vilhelmina. Då skrek hon ett par timmar i sträck, och det var bara på kvällen. Då körde vi med iniformdroppar och sempers magdroppar, men jag törs faktiskt inte påstå att de funkade på Vilhelmina då det var som värst. Det kanske var lite kolik trots allt? Visst, hon skriker och är missnöjd nu också men jag upplever ändå att det är så mycket bättre nu. Det är sällan hon skriker konstant mer än en halvtimma. Inte så där hejdlöst iallafall. Kanske ska pröva dropparna igen, det kan ju inte skada?

Tack för alla tips, jag uppskattar det verkligen!
Kramar från mig och lilla V
Linnéa

2012-09-19 @ 13:09:06
URL: http://avenettlangtlivarkort.blogg.se
Postat av: Jessica

Min dotter blev förkyld och fick feber i 4 dagar när hon var ca 13 veckor gammal. Bröstet dög helt plötsligt inte längre, hon sög kanske i en halv minut sen skrek hon bara. Provade då ersättning, sakta och försiktigt, och efter det så vägrade hon bröstet och tog bara ersättning.
Vilka flaskor och nappar använder du när du ger henne flaska? Prova MAMs flaskor, dom funkar hur bra som helst!

Svar: Jag använder MAMs flaskor, köpte just lite större dinapp till den. Insåg att jag hade ettan än, kanske lite väl litet! Men nu så, det verkar gå framåt med ersättningen. Det går bättre och bättre!! Hon verkar anpassa sig någorlunda fort trots allt.
Linnéa

2012-09-20 @ 10:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0