Tjock och gó.

Jäklar vad mycket godis jag åt igår. Gott vare iallfall, riktigt gott! Sedan blev det god mat också såklart. Min goda potatisgratäng, lammstek och gräddsås som huvudrätt. Jag är inte själv så försjust i lamm men såklart fanns det massor med annat på påskbordet; köttbullar (mina hemmagjorda), lax i olika former, kallskuret, påskskinka och bröd, sill (blä), grönsaker, påskmust och en massa annat kollijox. Mätt blev man, det kan jag lova!

Farmor gjorde oss sällskap med, vilket var riktigt mysigt. Hon har blit gammal min farmor, stolta 85 år. Men det har gått fort på slutet. Inte förens nu man förtått hur gammal hon är, då hon blivit sämre. Jag älskar min farmor, hon har alltid funnits nära tíll hands, ändå sedan jag var en liten kotte. En mer ödmjuk och omtänksam människa får man leta efter.

Idag har jag suttit ute i det fina vädret så gott som hela dagen, har varit sol och klarblå himmel. Kaninen och hararna har fått vara ut och skutta av sig medans jag suttit klistrad med körkortsteorin, värt lite beröm!?
Nej, nu ska jag börja med maten, det blir lat-mat idag, parisare.
Hej på er så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0