Begravning.

Jag hade så fel, jag trodde att jag skulle klara begravningen utan tårar. Jag trodde inte jag skulle gråta, men ack så fel jag hade. Jag grät mig igenom hela cermonin, jag kände en klump i halsen redan då vi klev in i kyrkan eller kapellet som det var och jag såg kistan. Usch, jag rös. Jag tyckte det var kusligt att veta att han faktiskt låg där.. död. Läskigt var det, och jobbigt men var en fin och lugn begravning. Kändes som att han var med oss, morfar. Skönt att det är över, jag tror att han har det bra nu! Var han är så tror jag att han är lycklig, det känns så.
Vila i frid.

Nu ska jag börja med maten, det blir jättegod lax med lingon och timjan blandannat. Recepet har jag faktiskt fått av Marias mamma. Efter maten blir det att plocka undan lite och så innan vi, jag och Simon åker och kollar på bio. Vi ska se Män som hatar kvinnor, jag har lite ångest över att jag inte hunnit läsa boken än. Men det spelar egentligen ingen roll om man läser boken först eller ser filmen först. Jag tror till och med att det är bättre om man ser filmen först. Annars tycker jag ofta att man blir så besviken på filmen, den lever inte upp till boken. Skriver min recension i bloggen senare.

Idag har vi köpt en cocospalm, häftigt va?
Den blir 20-30 meter hög med blad som blir upp till 2 m långa, så vi får se hur länge vi kan ha den! Den kostade 199 kr på blomsterlandet, så det blir ingen jättestor förlust ifall vi måste ta bort den om något år.
Hade sålänge,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0