Svininfluensan.

Man får tydligen inte åka och testa sig mot svininfluensan ifall det inte är så att man inte kan andas eller håller på att dö. Om man nu håller på att dö, då kan man fråga sig; är det lönt att åka in då? Vad jag vet finns inget botemedel.
Nåja, ringde till vårdcentralen idag så jag är fortfarande lite upprörd. Hon förklarade mig dock som sjuk med svininfluensan över telefonen. Dagens teknik, nu kan man till och med pröva sig mot influensan över telefonen. Helt otroligt. Självklart tänker jag ta chansen att vila ut, för till skolan kan jag inte gå.. ..inte ifall jag har svininfluensan!! Jiiiiiiipppiiiee!!

Svininfluensan är bara något media har föstorat upp, det är så himla överskattat. Alltså, det jag menar är att ungefär 200-500 000 människor dör varje år(i världen) i vanliga influensan medans bara ungefär 300 personer hittils dött i svininfluensan.. Behöver jag säga mer?

Jag tänker inte ta sprutan heller, en av anledningarna är att den knappt är testad. Jag lovar att minst hälften av alla som tagit den kommer få mystiska symtom. DESSUTOM innehåller den kvicksilver, säkert jättenyttigt att spruta in i kroppen? Eller inte.

NÖFF NÖFF!


Kommentarer
Postat av: Louise

Tycker så synd om dig Linnéa!

Jag har också haft lite funderingar om varför det pratas så mycket om influensan. Sure det är en Pademi eller vad det nu heter. Men som du skrev det är många fler som dör i vanlig influensa. Du behöver inte ta vaccinet om du redan är sjuk, du får den inte två gånger ^ ^

Hoppas du blir bättre fort! nu när jag har fått pengar vill jag ha någon att shoppa med :)

puss på dig!

2009-11-11 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0