Dag arton - Min favoritfödelsedag.

Jag tror att min student var större än alla mina födelsedagar tillsammans. Jag vet inte.. ...men är födelsedagar så speciella egentligen? Visst, jag älskar att bli ompysslad på min födelsedag. Alla nära och kära kommer förbi bara för min skull. Det är det abslolut bästa med att fylla år, all kärlek och omtanke!! Presenterna är väll rätt roliga de också, eller ok.. Väldigt väldigt roliga, tänk att mina vänner har tagit sig tid att planera och köpa den där presenten. Hur underbart är inte det?

Det jag däremot ville komma till är att studenten var en större upplevelse, vilket minne framförallt. Det är så mycket bakom, den där perfekta studentklänningen och den där fina tårtan. (som jag för övrigt gjorde själv, blink blink). Fixa fina naglar och smink stod självklart på listan också . Till det viktiga; sedan skulle vi springa ut, nu var vi fri. Och vagnen, kärlek och gratulationer från nära och kära under dagen, och festen på kvällen. Vilken dag! Vilka känslor!


Julen känns också större än födelsedagar. Om det inte är kungen som fyller år dvs. Vem är jag bland nio miljoner andra svenskar lixom? Julen däremot, det är så mycket traditioner. Det är så mycket mer än bara Julafton, det är maten, det är juhandeln, det är mysiga hemmakvällar med glögg, pepparkakor & ädelsost. Det är musiken och det är allt julpynt vi plockar fram en gång om året. Jag verkligen tokälskar julen.

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Lite roligt att vi skriver om samma saker ^^ :*

2010-12-18 @ 17:26:44
URL: http://kexe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0