Spekulationer.

Jag och Maria har spelat pingis, fasen vad vi är bra alltså! Det gick väll sådär, jag vet inte om vi fokuserade mer på.. Är allt i livet förutbestämt? Är det tänkt att ske utan att vi är medveten om det? Att jag körde av vägen eller att Maria kraschade i slalomen, är allt bara menat att ske? Och vem styr över det? Och vad händer efter döden? Det finns ju ingen tanke som är mer eller mindre dum, ingen kan ju veta allt det här. Väldigt kul att spekulera i iallafall.

Kommer världen föresten att gå under i december 2012?
Och vad händer då med alla själar? För oss som nu tror på att en människa faktiskt har en själ och inte bara är en levande, en levande.. eh maskin? Men ni förstår tanken?

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag tror inte att världen kommer att gå under 2012. No way...om vi tänker efter lite och försöker vara logiska (älskar att vara logiskt, det får mig att känna mig smart ^^). Visst mayafolket har förutspått mycket som stämmer, men de har ALDRIG sagt att världen ska gå under, det är våran egen tolkning. De sa att världen som vi känner den kommer inte längre finnas kvar. Det kan innebära, istid, krig eller vad som helst. Kolla in min blogg så skriver jag mer om mina tankar om det :)

puss på dig!

2010-03-16 @ 12:46:35
URL: http://louisedypvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0