Njuta i situationen som är?

Jag undrar hur många som läser min blogg och sitter där och retar upp sig, eller försöker hitta något att reta sig på. Jag vet att folk gillar att läsa sådant som provoserar, jag är likadan själv. Även om en del man läser få en att önska att man aldrig läst det. Mycket får mig att må som jag gör, och känna som jag gör. Hela situationen blir allt annat än avslappnad, vilket den borde vara.

Jag ska bli mamma, jag har fått chansen och lyckan att föda fram ett helt nytt liv. Ändå kan jag inte njuta av det till hundra procent. Det är mycket som är oklart. Jag grubblar över både det ena och det andra, hur ska det bli? Hur tänker de? Finns det viljor från utomstående som jag inte vet? Eller planer rent? Jag vill kunna fokusera på mig och kotten, men det går inte. Jag känner att detta tar slut på mig, jag känner mig inte trygg i situationen. Jag känner inte alls den tillit jag önskat.




Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Åh vad skönt att höra att det finns någon som känner likadant!! Jag går också runt och oroar mig för att folk i omgivningen kommer att vilja styra över mitt barn och hur jag tar hand om det. Jag känner mig hotad om någon kommer med typ ett skötbord i present, det känns som att dom vill stjäla min rätt till mitt eget barn. Jag vill ha kontroll på allt.

Jag vet inte om det var exakt så du menar, men jag tyckte mig känna igen mig.

I mitt fall tror jag att det beror på att jag egentligen själv är rädd för att jag ska misslyckas som mamma, men så behöver det ju inte vara för dig om det skulle vara så..

Det är svårt att veta hur det kommer att kännas när bebisen tittar ut, men man kan ju inte annat än att hoppas att oron släpper då. I varje fall så finns det ju inget som kan ändra på din lilla bebis beroende av dig, och att den som är allra bäst för ditt barn är Du.

Ta hand om er båda jättemycket! Kram

2012-04-14 @ 20:31:57
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: ElinMaria

Snygging !! <3

2012-04-17 @ 06:52:34
URL: http://kexe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0