Vecka trettiosex.

Igår var jag på mvc för en rutinkontroll, det gick fint. Måtten var inom normal. 31 centimeter var jag nu, trettio dagar innan beräknad födsel. Barnmorskan sa att det kan vara så att jag bär bebis långt in, och att det är därför måtten är åt det lägre hållet. Hon sa också att det mest troligt inte är en jättestor bebis heller. Skönt tänker jag. Då måtten dessutom är inom det normala kan jag känna mig trygg. Mitt blodtryck såg också fint ut, alldeles perfekt för att vara noga.

Var också på sista föräldrautbildningen igår, förlossning var det som stod på schemat. "Tvingade" med Maria också, tänkte det kunde lugna hennes nerver också. Tror dock att hon blev mer nervös än mig. Jag känner mig i skrivande stund bara förlängtansfull. Längtar efter att få uppleva förlosssnigen, det må låta konstigt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är du stor och fin Linnea! Tänkte önska dig lycka till, snart har du din lilla kotte hos dig:)

2012-04-27 @ 13:52:10
Postat av: Anonym

Från Ida:p

2012-04-27 @ 13:52:47
URL: http://idacharlottee.blogg.se/
Postat av: Ulrika Emini

jag förstår vad du menar. Jag längtar också till förlossningen! Det ska bli en intressant och spännande upplevelse. :)

Kanske säger man inte det när man väl ligger där, men jag skulle ändå aldrig välja bort att göra det även om jag kunde.

2012-04-27 @ 20:44:18
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0