Trampat lite snett.

Senaste dagarna har jag tänkt mycket. Har jag inte tänkt så har jag försökt umgås med mina nära, Vilhelmina framförallt. Jag tänker att jag ska stå på mig, men det som gnager mig i härlarna är vetskapen om att jag faktiskt också kan ha gjort en del felsteg, trampat lite snett. Situationen hade kunnat vara annorlunda ifall jag agerat annorlunda, detsamma som att sitiationen hade kunnat vara annorlunda ifall andra agerat annorlunda. Jag har verkligen försökt göra det jag ansett vara bäst, både för mig och Vilhelmina. I denna fas i livet går det inte att komma ifrån att mamma är viktigast i världen, är det då inte viktigt att mamma får må bra? Jag vet inte alls vart jag står i nuläget egentligen, jag behöver nog lite mer tid.
 
Sedan att någon eller några uppenbarligen valt att lägga sig i, slängt ord i kommentarsfält som kanske inte vart allt för positiva. Människan gillar att ha något att störa sig på, att lägga sig i och säga vad de tycker. Jag tror att dessa kommentarer inte lämnats för att försvåra det för mig, men trots allt har de nog gjort det. Jag tror och hoppas att det inte är någon av mina närmsta. Även om jag inte har något med dessa kommentarer att göra så är det hatet mot mig som byggs upp än mer.

Kommentarer
Postat av: Linnea Svensson

Efter att ha läste din blogg ett tag nu har jag fått uppfattningen om att du är en bra människa och en riktigt bra mamma till din dotter.
Du ska inte bry dig om elaka kommentarer.
Jag har också gjort en del val sedan jag fick min son, och kan än idag undra om jag gjort rätt.
Men det är som du säger väldigt viktigt att mamman mår bra, barnet märker om mamman mår dåligt och kan själv må dåligt ju.
Önskar dig och Vilhelmina en riktigt bra kväll.
Och du, valen du gör är rätt för dig och din dotter, det kan jag lova.
En mamma vet bäst vad som är rätt och inte. Kramar Linnea

Svar: Jag tror man känner ifall man gjort rätt val, visst tvivlar man om och om igen. Det är nog inget konstigt. I slutändan tror jag ändå man vet det bästa. Som du själv skriver, kan inget annat än ta åt mig och hålla med. Tack för orden, de är ändå gult värt att höra! Kramar från oss
Linnéa

2012-08-20 @ 15:33:10
URL: http://hjarternio.blogspot.se
Postat av: Mathilda

Ta hand om dig och Vilhelmina, det är viktigast. Du är stark! Kram

Svar: Jag försöker vara stark! Tack snälla. Kramar
Linnéa

Postat av: Idas syster

Det viktiga är att de som umgås med Vilhelmina mår bra tror jag. Alltså är det viktigt att du mår bra! Lycka till med allt och njut av din dotter!

Svar: Tack för fina ord, det betyder verkligen!
Linnéa

2012-08-20 @ 19:36:13
URL: http://emeliekarlsson.blogspot.com
Postat av: emmacarlsson

Du är stark Linnéa! Fortsätt tro på dig själv. Det märks så tydligt att du vill göra allt för Vilhelmina och jag tycker det är helt rätt att du ska tänka på ditt välmående också! Ta hand om er! Kram

Svar: Tack, det värmer att höra. VIll henne självklart det bästa, kanske till och med för mycket ibland! Kramar
Linnéa

2012-08-20 @ 22:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0