Nedräkning.

Fjorton dagar kvar till julafton. Det är exakt två veckor. Jag minns då jag hade annat att räkna ner till. En nedräkning på nio månader. 40 veckor, räknade vecka för vecka. Magen växte, om än långsamt för min del. På slutet hände mycket. Magen blev stor sista veckorna, kanske var det så att jag bar henne annorlunda på slutet? Saknar just den nedräkningen lite, det var en härlig tid emellanåt. Jag trivdes med min kropp, med min mage, för det mesta. Det var mysigt att känna henne böka omkring där inne. Som man längtade, efter dagen med stort D. Dagen då hon skulle bestämma sig för att titta ut. Man räknade maniskt, dag för dag. Tjugoåtta plus tre, tjugoåtta plus fyra.. och så vidare.
 
Nu känns tjugofyra dagars nedräkning till jul som en evighet, men väntan på storken.. DEN var lång!
 
.
 
 
 
Bakade ut mina skurna pepparkakor idag.
 

Kommentarer
Postat av: Bex

Åh vet vad du menar! v.8+3 idag ;)

2012-12-11 @ 15:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0