Ensam är stark, eller?

Läsare om Ultraljud nummer två.: Grattis! Alltså är du singel eller har du pojkvän? Du är gravid och på Facebook står det att du är singel, får de som inte riktigt ihop så hur är de?

Fick denna kommentar på bloggen, och jag tänkte faktiskt ägna det ett inlägg här. Svaret på själva frågan är; Ja, jag är singel och ja, det stämmer bra att jag väntar barn. Jag förstår dock inte riktigt hur du menar med att du inte kan få det att gå ihop? Enkelt! Jag är ensamstående mamma, eller blivande mamma. Detta var väll inte mitt drömsenarium och det var inte bilden jag hade av en familj, eller åtminstonde inte bilden av hur jag ville att min egna familj skulle se ut. Men nu är det som det är. Jag får försöka göra det bästa av situationen, även om det ibland kan kännas svårt att veta vad det bästa faktiskt är.

I skrivande stund är jag ändå otroligt tacksam över vad jag har, man får se det så. Jag väntar ett nytt liv till världen, är inte det fantastiskt? Jag är så lycklig, den lille gör sig påmind där inne och jag fäller en liten glädjetår. Visst, en del kvällar (som denna) känner jag mig som världens ensammaste och önskar mer än någonsin att jag hade någon att dela detta med. Med det menar jag som en familj, att man tillsammans växer in i rollen som föräldrar. Detta är ju något nytt för mig, precis som att det är något nytt för honom. Jag hoppas att allt ska lösa sig på ett sätt som känns bra för båda. 

Jag har både familj och vänner som kommer att finnas där för mig vad som än händer, det känns bra. Om jag tänker på det en gång till så är jag faktiskt inte världens ensammaste, snarare tvärtom. Jag har så mycket stöd och kärlek runt om mig att jag nästan är lite bortskämd med just det, kärlek. Det här klarar vi, tillsammans ska vi möta världen. Jag och kotten.


Än ser jag fötterna, men hur länge till mån tro?


Kommentarer
Postat av: ninni mamma till thadeus

ensam ÄR stark! jag är med ung och ensamstående och ha så vart under hela gravidteten från vecka 14 ungefär. Man klarar mer än man tror, de gäller att vårda och knyta kontakterna runt omkring sig, jag hade under graviditeten och ha fortfarande fantastiska vänner och familjemedlemmar som jag vet skulle göra vad jag än bad dem om för mig. jag säger inte att de är lätt att vara ensamstående, man hade kunnat dela allt på ett annat sätt om pappan velat vara med både framgångar, motgångar o ekonmin ;) . Men vill man så kan man! :) Att ha fått möjligheten att föda fram ett nytt liv är de absolut bästa i livet ! :)

2012-02-02 @ 22:39:41
Postat av: ElinMaria

Du är världens bästa kvinna Babe, du kommer klara dig igenom detta galant!!

Du har världens bästa familj, och jag kommer alltid att finnas vid din sida <3

Engagera dig i dig själv och kotten, skapa bra förutsättningar för ER , och strunta fullkomligt i hur andra får det. För det är NI två som är viktiga!

Älskar dig!

2012-02-03 @ 09:54:43
URL: http://kexe.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Tack så mkt! :D



Och ett jätte bra svar skrev du här angående frågan du fick :) Man är stark som ensamstående fast det ibland är jobbigt :)

2012-02-03 @ 10:51:51
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/
Postat av: Emma (f.d maxi bagare)

Grattis :) Allt kommer gå bra för er båda ska du se, även om de kommer motgångar.

Kram

2012-02-03 @ 14:25:26
Postat av: Tess

Det kommer du klara galant!!!

2012-02-06 @ 10:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0