Torsdagslasagne.

Då har man just avnjutit en potion lasagne. Prövade ett nytt recept med keso, spenat och morötter (eller recept och recept, inproviserade ihop ett nytt recept efter vad kylskåpet erbjöd) och det blev en riktig gott dessutom. Nu har jag matlådor för fyra dagar på jobbet också, vilket var lite av min tanke med denna middag. Känner mig nöjd, nu ska jag bara städa undan lite här inför helgen så är dagen fulländad. Efter det ska jag försöka njuta av att vara helt ledig en kväll, inga måsten eller någon som förväntar sig något av en. Bara njuuuta!


Vill ni ha receptet? Klart ni vill, här kommer det.
Köttfärssås: 500 gram köttfärs, en gul lök, en vitlök solo, en chilifrukt, tre tomater,
två msk tomatpuré, en dl vatten, två msk fond, oregano, basilka, salt och peppar.
Gör vitsås efter grundrecept och tillsätt västerbottensost, salta och peppra.
Varva i form sedan köttfärssåsen, vitsåsen, färsk bladspenat,
morötter, keso och lasagneplattor.
Värm i ugnen i 225 grader, cirka tjugo minuter.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack så mycket, och detsamma! ;)

Ja, ser verkligen jätte mycket fram emot det. Kommer bli så mysigt! Vi har det nu på måndag faktiskt. Ja, alltså det känns nog som att det är en flicka trots allt. Men i början trodde jag att det var en pojke. Ska bli kul å se hur det ligger till! Låter som ett jättebra tips. Jag har aldrig varit på Change förut utan har brukat handla på Triumpfh. Men sen allt eftersom brösten växt i raketfart så har det fått duga med nått billigt från hm, haha. =) Men det är absolut värt en liten investering. Tack för tipsen!

Kram

2012-02-02 @ 20:23:43
URL: http://lillannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0