Acceptera och gå vidare.

Hur mycket ska man ta? Jag orkar inte ta mer nu. Jag klarar mig bra själv, även om det är tungt ibland. Aldrig hade jag trott att det skulle bli så här. Hur ska jag någonsin kunna förlåta? Egentligen behöver jag inte det. Det är nog bara att acceptera, gå vidare och fokusera på annat. Jag har blivit trampad på allt för många gånger nu, jag tänker inte leva i en rosa bubbla och låtsas som inget. Det jag fick bekräftat idag var verkligen droppen! Jag har blivit anklagad att bete mig illa, och att jag ska tänka till. Tänka till? Tänk er in i min situation.

 

Men jag är stark, jag bryr mig mindre nu. Åtminstone intalar jag mig själv det. Det jag har gått igenom, det har stärkt mig. Jag slutar aldrig förvånas hur respektlöst en människa kan bli behandlad. Jag kan inte förstå hur man kan göra ett sådant val? I framtiden hade jag förstått, men nu? Det enda jag vill är att Vilhelmina ska få sin tid. Att tiden ska räcka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0