Ont i magen?

Jag gissar att det är ett par mammor som läser min blogg. Vilhelmina (det blev inte Kotten, kanske i mellannamn!?) verkar så missnöjd eftermiddagar och kvällar. Hon bara skriker och skriker och inget hjälper förutom bröstet? Och får hon äta så är det ändå inte bra efter en kvart. Har hon ont tro? Eller är hon bara ett matvrak? För mat får hon i sig, hon ökar stadigt i vikt har hon visat på BVC.

Alla tips och funderingar är välkomna! Gör ont att se sin dotter missnöjd och inte veta riktigt varför.


Kommentarer
Postat av: Ulrika Emini

Jag är ju själv inte mamma än, men en annan mammabloggare testade att först pumpa ut den första mjölken innan hon ammade och det ska ha funkat.

Jag hittade ett inlägg där hon nämnt det, det kan ju vara värt att prova! :)

http://vargdrommar.blogspot.se/2012/05/torsdag.html

Lycka till! Kram Ulrika

2012-06-19 @ 15:26:51
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: Emma

Jag hade nog testat napp, snuttefilt och om inte det hjälper, låt henne ligga på bröstet. Om hon ändå inte är nöjd så kanske hon inte helt enkelt blir mätt? Även om hon får i sig mat så kan det ju vara att hon inte blir tillräckligt mätt.

Ett jätte stort lycka till med din Lill tjej!! Mys på i massor!! Låter som en klyscha men dom blir stora så snabbt så passa på:-)

2012-06-19 @ 20:28:27
URL: http://mylifeasaconfusedmum.blogspot.com
Postat av: Tess

Kan vara ont i magen. Alfred hade kolik i typ tre månader och det satte igång på em/kvällen.men han bara skrek och skrek och det var ingenting alls som dög. På apoteket finns det droppar för magen som heter minifom som man ger bebisar!Testa massera hennes mage lite, även att böja upp benen mot magen!Håller tummarna att det går över snart! kram

2012-06-19 @ 22:27:54
URL: http://utkasttillettbrev.bloggplatsen.se/
Postat av: Jessica

Jag hade samma sak med min lilla flicka. Men för min del så var det att jag inte producerade tillräckligt med mjölk för att hon skulle bli mätt. Ammade och ammade, dag ut och dag in men produktionen kom aldrig igång. Fick av min läkare tabletter (Afipran) som ska hjälpa att få igång produktionen. Det hjälpte till viss del, men hon blev fortfarande inte mätt. Till slut så fick jag börja med ersättning, och herregud vilken skillnad det blev! Aldrig sett en gladare unge :)

MEN som sagt så behöver det ju inte vara det, kan gott va att din lilla har ont i magen. Prova minifom, har hört att det ska va toppen!

2012-06-20 @ 10:15:09
Postat av: Madde - mamma till Anton

Anton hade en sån period även en kompis unge, skrikperiod runt em, kvällen.. Bara bröstet som hjälpte och de var nog ont i magen. Vi köpte minifom droppar och gav i och med matning och de vart bra i 2v sen fick han ont av dropparna så vi sluta sen var de över. Min kompis barn gick de också över för efter ca 3-4 v. Man kan testa massera magen lite lätt, se finns droppar både semper och minifom. De kan vara något du ätit som hon får ont av. Hoppas de går till sig, man är ju så himla maktlös då de små har ont, man vill bara byta med dom.

2012-06-20 @ 11:34:30
URL: http://dene.blogg.se/
Postat av: lotta

Hej Linnea.

Samma problem här. Hon är kinkig och ledsen om kvällarna. Har precis köpt semper magdroppar. Har tetsat några dagar bara... Får se om jag märker nån skillnad. Gör även lite pruttgymnastik.. Ja, trycker upp benen mot magen och masserar lilla kistan emellanåt.

Tycker kanske att hon blivit lite lugnare men ingen jätteskillnad. Ja, det är jobbigt när man ser henne ha ont och man vet inte hur man kan hjälpa.



kramar från oss

2012-06-20 @ 11:35:35
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan det vara så att hon har ont men det hjälper medan hon äter, så fort hon slutar kniper det? Eller att hon tror att det ska gå över när hon äter? Mina barn hade också skrikperioder vid samma tid på dygnet och jag gav Minifom, vilket hjälpte! Det skadar ju inte att testa. Kämpa på, du är superduktig! Kram!

2012-06-20 @ 19:55:28
URL: http://avenettlangtlivarkort.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0