Bara tanken får mig att avsky.

Avsky mig själv framförallt. Jag vet inte om det är mig det handlar om men man kan bara gissa och anta. Så, jag är alltså egocentrisk trots allt. Att jag dessutom har mage att såra någon så djupt, och fattar beslut utan att tänka på berörda. Detta är något jag kanske egentligen borde hålla utanför bloggen, men jag mår fruktansvärt dåligt av dessa påhopp (eftersom jag antar att det var menat mot mig). Jag tycker att jag hela tiden vart tydlig med att jag faktiskt inte är ute efter att någon ska fara illa, bara att jag ska få känna mig hundra procent trygg och bekväm i situationen. Vilket jag tycker jag har rätt till som mamma?

För stunden känns det verkligen som att jag borde beslutat saker annorlunda för att gynna andra mer, men samtidigt så vet jag att jag då skulle gå och gräva ned mig i både det ena och andra. Vilket jag visserligen gör nu med, fast åt andra hållet. Gillar inte alls tanken av att någon skulle vara sårad på grund av mig. Känns förjäkligt om jag ska vara ärlig.


Kommentarer
Postat av: Sandra Granström

Du är stark nog, Linnéa. Det här klarar du utan problem, jag tror på dig ! :-)

2012-03-07 @ 22:39:25
Postat av: Louise

Jag vet att du klarar det här Linnéa! Dessutom tycker jag du gör helt rätt som gör beslut som du känner dig trygg med, det du väljer får andra acceptera när det trots allt handlar om DITT och kottens liv. <3

2012-03-07 @ 23:56:19
Postat av: Madde

Läste också dessa ord i Lisas blogg och undrade om de var dig hon menade. Blev riktigt upprörd då jag läste detta som hon skrivit. Vad har hon för rätt till detta påhopp?! Tycker du gör helt rätt att ha ensam vårdnad! De gör de enklare för dig också första året om de ska tas beslut mm. Du gör helt rätt Linnéa, tänk på dig och kottens bästa i första hand. De är DU som ska må bra, för gör du de gör kotten också de! Stora kramar!

2012-03-08 @ 00:17:26
Postat av: bror

tycker inte du ska ta åt dig alls!

du är bäst och kommer att klara det här utmärkt!

kram

2012-03-08 @ 18:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0