Graviddagbok i vecka sjutton.

Vad tiden går fort, det kändes som att det var igår jag kände första sparkarna, men det är redan tretton veckor sedan. Här kommer ett liten bit från min graviddagbok (som inte blev allt för långvarig).

En händelserik vecka. Ultraljud, vilket var helt otroligt! Först då barn morskan satt "röntgen" på magen såg det precis ut som att det var två stycken där inne, då blev jag nervös. Det var det såklart inte utan sedan förklarade hon att det var huvudet och kroppen, och inte två huvuden uppifrån som jag först trodde. Att se bebis för allra första gången kändes helt fantastiskt! Allt kändes så mycket verkligare nu. H*n var dock en tjurig en och ville varken visa kön eller vara fin på bild utan låg vänd åt helt fel håll. Typiskt, men det kommer fler chanser.

Har annars mått bra, rätt dålig matlust men det kan lika gärna berott på att jag vart sjuk, eller alla känslor som konstant gör sig påminda. Dock bättre mot slutet och lagom till julafton.

FOSTERRÖRELSER har jag känt, två sista dagarna på denna vecka. Allra första gången ryckte jag till, innan jag förstod var det var. Kändes som en liten poff. Efter första gången (vilket var tre poffar) har jag känt det igen och igen och igen. Dock bara då jag ligger stilla. Har aldrig varit med om något liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0