Kraaaaaaaaaaaaaaaaaamp!!

Oj, vilken härlig del av graviditeten? Nu talar vi om kramp. Visst har jag haft kramp av olika slag innan, men ingenting som liknar detta. Det krampar på både framsidan och baksidan av underbenet, ingeting hjälper och så håller det i sig i några minuter. Igår fick jag just en sådan, en kramp som ingenting går att göra åt. Spelar ingen roll hur trött man var innan den kom, man flyger upp ur sängen kan jag lova. Någon som har något tips hur man kan undvika dessa kramper? Har läst att man ska stretcha någon gång om dagen, kanske ska pröva det?


Kommentarer
Postat av: M I K A E L A

sv: tack!

låter som en bra idé ;)

2012-03-06 @ 15:34:50
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Linda

När du får senadrag, testa pressa tårna uppåt mot ditt huvud eller hur jag ska förklara, haha. Men pressa allt du kan så du sträcker ut vaden och motverkar musklerna från att krampa. :) Jag hade också sådär och det är hemskt! Men till sist lyckades jag vakna innan det gjorde som ondast och kunde slippa få det genom att stretcha så. :)

2012-03-06 @ 18:02:06
Postat av: ida

Testa dricka ett glas mjölk och äta en banan på kvällen innan du går och lägger dig. Det kan nämligen bero på magnesiumbrist! :) Hoppas det hjälper dig!

2012-03-07 @ 20:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0