MVC och första föräldraträffen.

Igår var jag på MVC och även min första föräldraträff (lite sent, alla andra i gruppen skulle ha i juli medan jag ska i maj). Kändes riktigt bra att jag tog mig dit på föräldraträffen, alla var förstföderskor och mycket frågor kom upp som jag nog inte själv tänk på. Kändes inte alls så jobbigt som jag förväntat mig trots att det bara var par förutom jag. Gick därifrån med ett leende på läpparna. Andningen fick jag träna tillsammans med barnmorskan, jag överaskar mig själv än en gång då jag faktiskt kunde ta det på alvar och inte fnissa dubbelvikt på golvet. Är med andra ord glad att jag tog mig för att gå trots allt.

MVC gick också bra. Kotten växer på, boet mätte 27 centimeter. Vilket var nästan under kurvan. Kommer vi under nästa gång (om två veckor), blir det ett till ultraljud. Liten kotte där inne. Kan inte låta bli att oroa mig, även om det ändå känns som att det inte är något fel på min älskling. Hjärtat slog i 140 som vanligt, om än lite upp och lite ned. Men så ska det vara om kotten mår bra sa barnmorskan. Kotten låg även med huvudet nedåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0