Ska man? Eller ska man inte?

Sist jag var hos barnmorskan fick jag frågan om jag ville vara med i en föräldragrupp. Där man får prata av sig lite, träna andning inför förlossningen och allmänt lära sig lite om den första tiden med barnet? Rätta mig om jag har fel. Barnmorskan berättade också att det är mest par som går, och att om jag ville kunde vi ta den informationen bara jag och hon, men hon sa också att om jag kände mig stark och vill gå ensam eller med någon annan är jag varmt välkommen.

Jag är lite klyven på frågan, jag tror väll inte egentligen det måste vara så farligt som det kanske känns att gå ensam. Dessutom tror jag att det kan vara nyttigt att träffa andra som också ska ha barn, och roligt framförallt. Men! Det finns tyvärr alltid ett men, jag är så rädd för att det kommer kännas tungt att gå ensam. Att sitta där och se alla par som tillsammans ska föda fram ett litet liv, så som det ska vara. Se hur lyckliga de är tillsammans över det som komma skall. Vad tycker ni? Ska jag gå? Eller ska jag inte gå?

.


Kommentarer
Postat av: Anna

Rätt som det är träffar du någon som också är ensam där, det vet man aldrig. Det skadar nog inte att gå dit och testa en gång åtminstone, du känner nog ganska snabbt om det känns bekvämt eller inte. Kram

2012-03-02 @ 14:47:32
URL: http://lillannaa.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag tycker att du ska testa att gå dit och känns det jobbigt så behöver du inte gå tid igen. Efter förlossningen så umgicks vi mammor mest,fikade och så. karlarna var aldrig med så på sånt och det är skönt att umgås med folkmed barn i samma ålder! kram

2012-03-02 @ 16:37:53
Postat av: Therese, mamma till två

Hej! Tycker om att läsa din blogg. Du verkar vara otroligt stark oavsett om du och pappan inte är tillsammans. Du verkar ta det väldigt moget :) har läst din blogg nu ett tag, eller fick den av dig via Facebook (via gruppen Unga mödrar) så jag har inte läst den så länge. :) kika gärna in på min blogg så känner du nog igen mig. Hoppas du får en bra fredagkväll! :)

2012-03-02 @ 20:46:30
URL: http://youremyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0