Leva klart - finns det?

Ibland får jag panik då jag tänker på framtiden, vad ska jag bli av? Kommer jag att klara detta? Kommer jag någonsin att ha tid över till mig själv? Kommer jag någonsin ha tid att träffa någon? Det är sådana frågor som snurrar i mitt huvud, mitt samvete tillåter egentligen inte dessa tankar med de är svåra att undgå. Jag har levt ett liv som varit rätt spontant, nu kommer allt kräva planering. En spontan biokväll eller en spontan natt tillbringad allt annat än hemma. Sommarnätterna då man inte ens går och lägger sig, bara glömmer tid och rum med ett skönt gäng människor. När kommer jag någonsin kunna göra detta igen? Ibland tänker jag att jag borde ha väntat, jag borde ha levt klart först. Kan man det föresten? Leva klart? Jag tror aldrig att man är hundra procent redo egentligen.

Samtidigt så vill jag det här mer än någonsin, jag ska verkligen sätta ett liv till världen. Jag längtar efter livet, jag längtar efter att få lära känna dig. Vi kommer att ha så fina stunder tillsammans, det är jag säker på. När du kommer till världen kommer jag aldrig någonsin att släppa dig min skatt!




Kommentarer
Postat av: Josefin

Man har aldrig levt klart, men kärleken du kommer känna kommerlägga de känslorna åt sidan.

Viktigast är kotten:)



Får jag fråga en kanske känslig fråga, du behöver absolut inte svara!

Men varför tog det slut mellan er?



2012-03-14 @ 08:52:36
Postat av: Madde

Jag har en son som jag inte ångrar alls, var 20 år fyllda då jag honom fick, han var SÅ efterlängtad, har velat ha barn länge.



Men dessa tankar kan slå mig med, ibland brukade jag och min sambo ta bilen och bara fara någonstans till ingenstans, att bara kunna sova bort en hel dag saknar jag ibland såna dagar då man bara inte orkar, de finns massor. Men jag tror aldrig man "lever klart".



Sonen ger så mycket kärlek så inget mer behövs, sen tänker jag som så, han växer ju och sen kan man ju alltid lämna bort till mormor, morfar / farmor eller någon :)



Tror dessa tankar slår alla någongång så du är inte ensam.



Du kommer bli en så otroligt bra mamma! :)



..blev nästan en novell med all den här texten ;)

2012-03-14 @ 20:44:57
Postat av: Lina

Undrar samma som Josefin, får man fråga varför det tog slut mellan er?

2012-03-15 @ 17:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0