Vecka tjugonio.

Nu är det bara en vecka kvar till vecka trettio, jag förstår verkligen inte vad som hände med 3/4 av graviditeten? Törs nästan påstå att just nu är den bästa tiden. Nu är kotten väldigt aktiv, och jag känner hela rörelsen. Jag känner hela kullebyttan om ni förstår vad jag menar? Inga störra krämpor än heller egentligen, känner fogarna och ryggen med det är inte så att jag lider. Denna vecka har jag även känt sammandragningar, häftigt! Då känns det verkligen att det är på riktigt det här. Jag njuter av det som händer i min kropp, jag njuter av att ett nytt liv håller på att skapas i min mage (i MIN MAGE!!). Ett helt nytt liv och en helt ny personlighet.
 
Tänk att jag ska få sätta ett liv till världen, det är helt otroligt. Ett liv som jag kommer få dela genom hennes uppväxt, få vara med i lyckliga stunder och genom jobbigare stunder. Få stötta och finnas där, och älska någon så mycket som jag säkert aldrig trodde var möjligt. Att få se henne växa upp, och utvecklas ett steg närmare en vuxen människa för var dag. Jag kan fortfarande knappt förstå att det är sant, det skulle inte förvåna mig om jag hamnar i chock när kotten kommer till världen. Jag tror det krävs en tid att förstå vad som hänt, förstå att man har blivit mamma. Växa in i rollen. För jag ska bli mamma, det är helt otroligt. Det är overkligt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Att du ska bli mamma? Du är väl redan mamma? Du har DITT barn i DIN mage, hon finns ju där :)

2012-03-11 @ 00:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0