Vecka tjugoåtta.

Idag gick vi in i vecka tjugoåtta jag och kotten, nu börjar det hända något där inne minsann (och där nere). Foglossningar! Det är veckans stora aha. Har vart riktigt stel och haft ont i fogarna och ryggen, efter ett långt kassapass har jag minst sagt känt att jag lever. Efter lite vila har det oftast gått till sig någorlunda, får hoppas att det inte blir ännu värre bara. Min barnmorska sa att det inte nödvändigtvis behöver blir värre, utan att det kunde stanna upp eller försvinna helt också. En del får tydligen bara lite känningar och så försvinner det. Eller så ville hon inte skrämma upp mig? Hmm..

Annars gör kotten sig påmind mest hela tiden, fick frågan om jag känner av någon dygnsrytm på kotten ännu. Mitt svar på det är att hon sparkar och sprattlar mest hela tiden, jag är säker på att det kommer att bli en riktig vildig den där kotten. Däremot är hon himla aktiv på kvällen då vi just lagt oss, och på morgonen då vi just vaknat. Fast kotten vaknar ofta före mig, så väcker hon mig med en karatespark rätt ut i sidan. Jag tror att boet börjar vara lite trångt nu, känns så på sparkarna. Inte sällan sträcker hon sig så det buktar på båda sidor av magen. Än så länge är det bara mysigt, inga knäckta revben än så att säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0