Julen närmar sig.

Igår var det precis en månad kvar till självaste julafton. Om fem dagar fyller lilla (vet inte om jag kan säga lilla mer) V ett halvår. Tiden verkligen flyger förbi mitt framför våra ögon, ändå hinner vi inte reflektera över den.

Jag har alltid vart skeptiskt till att tjuvstarta julen, snällt väntat till första advent för att hänga upp de där gardinerna och ställa upp de där få julprydnader jag faktiskt har. Jag vill också tilläga att jag har tillräckligt, tillräckligt med prylar för att skapa den där känslan. Känslan av en förändring. Känslan av julens anda. Det behövs inte så mycket tycker jag.

Vart ville jag komma? Jo, i år känner jag ett oerhört sug efter att släpa fram julen redan nu. Klä julgranen. Ställa upp adventljusstaken i fönstret. Hänga upp julstjärnan. För att inte tala om lussekatter och julegodis. Jag vill tjuvstarta julen. Nu! Det finns en liten (läs ganska stor) risk (chans?) att jag kommer att göra det denna gråa och trista Söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0