Dagen närmar sig.

Idag är det den första oktober. Fem dagar kvar innan Vilhelminas dopdag. Tiden flyger iväg, när vi spikade datumet kändes det oerhört långt bort men nu är dagen snart här. Idag är sista anmälningsdagen, det ser ut att bli runt femtio skallar. Brorsan bakar för fullt idag, och jag har satt Vilhelminas pappa (flickvän mer troligt), på att baka. Några moment mindre att tänka på.

Vips! Så hade jag bara tårtorna i bakväg att tänka på, och dukningen, och upplägget, och kaffet, och handlingen, och den sista psalmen som inte är spikad, och fixa kläder som Vilhelmina kan ha på fikat efteråt, och sidenbanden som måste klippas och sys, och GAAAH!

Men, jag känner mig rätt lugn ändå. Det är bara sådan jag är. Det kommer lösa sig. Tid finns alltid, om man prioriterar den rätt. Min dotter ska döpas på Lördag, det blir hennes alldeles egna dag. En hel drös med människor kommer finnas till hands på hennes alldeles egna dag, det kommer bli toppen!

Fast, nu ljög jag lite. Vilhelmina delar dagen med sin mormor, givetvis. Min mamma fyller år på Lördag också, den 6 oktober döps min dotter och min mamma fyller år. Grattis i förskott mamma! Grattis i förskott Vilhelmina! Perfekt tänker jag, då behöver vi inte köpa någon present till min mamma. En av doppresenterna duger väll gott och väl? Eller? Hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0