Det här med vårdnad.

Ensam vårdnad var egentligen mitt enda alternativ under graviditeten. Eller det var det enda jag kunde tänka mig. Jag kände mig inte trygg i att ha gemensam vårdnad, då det var mycket annat runt omkring. Jag ville ha kontroll. Det var mycket "tänk om.." "tänk om.." som snurrade i mitt huvud. Jag gick igenom denna graviditet ensam, och jag var inställd på att bli ensamstående. Jag var inställd på att ha ensam vårdnad.

Nu får ni inte missförstå mig, jag har inget bestämt utan har bara funderat lite. Finns det någon anledning till att ha gemensam vårdnad då man aldrig haft det innan? Tänker mig att det viktigaste är väll att hon har både mamma och pappa i sitt liv? Att båda älskar och finns där för henne. Då spelar väll vad som står på papper ingen roll? Det är handlingar som har betydelse, och de finns där idag.

Det var bara en tanke!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Håller helt och hållet med dig!
Ska man ha gemensam när man inte lever ihop kan det bli så jäkla mycket krångel.
Jag har ensam vårdnad om min son och jag ångrar det inte, tänker inte heller gå med på gemensam om pappan frågar.
Kram
Ps, kika gärna in på min blogg, har 2 tävlingar (för barn) igång varav ena avslutas idag :)

2012-10-29 @ 10:39:53
URL: http://hjarternio.blogspot.se
Postat av: Ulrika Emini

Jag tror det viktigaste är att barnet får stabilitet och känner sig trygg. Jag tror det är möjligt både när det har delad vårdnad och ensam med någon förälder, men som du sa är nog huvudsaken att båda föräldrarna är delaktiga på något sätt.
Sen är ju DU den viktigaste personen och förebilden för Din dotter eftersom ni båda är flickor. :)
Kram!

2012-10-29 @ 11:55:05
URL: http://ulrikaemini.blogspot.se
Postat av: Anonym

Jag känner till ett par som är tillsammans men mamman har ensam vårdnad för att hennes partner jobbar borta mycket och de är enklare för henne gällande papper och annat som annars måste fyllas i av båda osv. Inget fel att du har ensam vårdnad, jag tycker att de är ditt beslut. Huvudsaken man har en mamma och pappa som finns där och som du skriver, de spelar väl ingen roll om de står på papper eller inte..

2012-10-29 @ 22:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0