Sagan om skatboet.

Skatbo är nog ordet som beskriver mitt hår allra bäst just nu, det kanske inte intresserar er så värst att läsa om min frilla.. men senaste veckan har mitt hår fått stå ut med inte mindre än fyra färgningar. Det hela började med att jag var oförskämt less på min utväxt, befann mig dessvärre ute på vischan och hade inte möjlighet att köpa den hårfärg jag brukar använda. Fick då nöja mig med Vindelns snåla utbud. Köpte en färg, misstänkte att den skulle bli närmare röd än brun. Tänkte ändå "äsch, blir det rött så blir det". Ack så rätt jag hade. Dock var det inprincip bara utväxten som fick den röda tonen.

Jaha, då var det bara göra om, göra rätt. Göra rätt? Köpte en mörkbrun färg för att täcka. La i den, och började torka av det som hamnat utanför. Ni vet, i öron och panna och så vidare. Upptäcker att färgen jag torkar bort är svart. Bokstavligt talat, svart. Får lite halvt panik och sköljer ur. Därför har jag fortfarande en salig blandning färg i håret. Ljust i hårbotten, mörkt i längderna. Åh!

Äntligen tagit mig iväg till stan. Köpt rätt färg. Körde även i en avfärgning då mina längder var oerhört mörka. Efter avfärgningen kom de röda tonerna från förut fram, för då var hela håret rött.

Igår la jag äntligen i rätt färg, äntligen. Det tog bara ett par gånger. Nu behöver mitt hår lite kärlek, lite inpackning och lite vila. här kommer en bild från avfärgningen. Inte riktigt så rött var det, men rött var det. Ett filter kan verkligen förvränga eller som i detta fall, framhäva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0