Studiebidraget, en prutt i rymden.

Hade nationella prov i Svenska B idag, det kändes varken bra eller dåligt. Eller egentligen vill jag inte säga något, väntar istället på resultatet. Bättre att ingenting ha sagt. Satt i ungefär 3 timmar, kanske skulle jag ha finslipat lite till? Nej, nu ska jag inte spekulera så mycket mer på det.

Alldeles just suttit och sökt lite jobb på nätet, extraknäck nu inför jul. Lite panik över hur jag ska ha råd med allt som har med julen att göra. Juklappar, juhandla, pynta och allt som hör till.
Men va tusan, om inte annat får jag slänga iväg hela mitt studiebidrag. Det räcker dock inte så långt, hur f*n har "de" tänkt att man ska klara sig på 1050 kr i månaden? I dagens läge är dessa pengar ingenting, det är en prutt i rymden. Du som tjej  har mens en gång i månaden, där kan vi dra av kanske 100 kr (kanske har du även premetivmedel? kostar också en del). Då har vi iallafall 950 kr kvar att spela med, då ska man ta sig till och från skolan varje dag. Minsta kostnad här är på ungefär 400 kr ifall man inte har så tur som kan samåka med Maria många dagar i veckan eller har en moped.. Behöver jag säga med? Förutom att jag tycker att detta suger.

Kommentarer
Postat av: Maria

hallå, ta sig till och från skolan ska ju egentligen inte studiebidraet gå till..

du får ju busskort från skolan om du bor 8km eller mer från skolan.. men du har ju valt att ta inack

orderingstillägg ist ^^

2009-11-19 @ 01:44:48
URL: http://kexe.blogg.se/
Postat av: Maria

dom tycker ju att om du har inack.bidrag och flyttar närmare skolan tycker dom ju att du ska flytta så nära skolan att du inte har några utgifter till och från skolan..

2009-11-19 @ 01:47:07
URL: http://kexe.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det må vara, men hela grejen handlade ju inte om att bussen är dyr! Bara att studiebidraget är så sjukt lite. Håller du inte med om att 1050 kr i månaden är ganska lite pengar? Och ifall man ser till vad saker faktiskt kostar!?

2009-11-19 @ 16:57:37
URL: http://linneajhn.blogg.se/
Postat av: Maria

Jajo absolut så är det vansinnigt lite pengar man får..

för som sagt, det räcker absolut inte långt alls !

det jag menade om bussen och de, var bara att det ska ju egentligen inte behöva gå till de :)



Puss<3

2009-11-19 @ 17:02:10
URL: http://kexe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0