Ensam vårdnad.

Gårdagens och morgonens tankar angående det mesta skenar. Jag som person är rädd för vad andra ska tycka och tänka om mina beslut. Jag är nog rädd för hur andra ska se på mig. Jag vill inte bli sedd som någon bov i dramat eller vara den som bara tänker på sig själv. Det dolda budskapet i texten handlar om att jag den första tiden med kotten valt att det kommer att vara vår tid. Det är vår alldeles egna tid med kotten. Mamma, pappa och kotten. Även om det utan konstigheter kommer att bli mest mamma. Första året kommer kotten att bo hos mig (till största del och beroende på hurvida det känns med allt och så) och jag kommer att ha ensam vårdnad, det är ett beslut vi tagit tillsammans. Det känns tryggt att veta det. Ändå är jag rädd för vad andra ska tycka, är jag egoistisk? Gör jag fel val för kotten?

Kommentarer
Postat av: ee

Det är väl självklart att hans nya flickvän betyder mer än dig men barnet som du föder borde betyda mer än allt annat!

2012-03-06 @ 15:33:14
Postat av: Mikaela

Angående kommentaren du fått här så var inte budskapet att du vill att ditt barns pappa ska tycka om dig mer än hans flickvän, utan att du önskat att ni alla 3 varit en familj. Vilket blockmongo som inte haja det!

2012-03-06 @ 18:04:47
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Klart jag förstår att hans nya flickvän betyder mer, inget konstigt med det. Inte något jag vill eller försöker ändra på heller. Som Mikeala också skrev.

2012-03-06 @ 20:50:04
URL: http://linneajhn.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag tycker du gör helt rätt och jag skulle ha gjort precis samma sak som dig!!kram

2012-03-08 @ 08:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0