Helg och foglossningar.

Nu sitter nog många hemma och har ångest över att den nya veckan snart börjar med jobb och alla måsten, men inte jag. Nej inte jag, för jag tar helg nu. Nu är jag ledig Måndag och Tisdag. Eller på Tisdag har jag tagit ut en semesterdag för jag ska iväg på halkbanan sladda omkring lite. Förhoppningsvis kanske jag ska säga då mitt pass nästan måste komma imorgon för att jag ska kunna åka på tisdag, vi håller en tumme (eller två)! Sedan är det riskettan och barnmorskan som väntar på Torsdag. Plus en kort jobbvecka på tre dagar innan ledig helg. Kommande vecka kommer att gå fort, det gillas mycket.

"De senaste veckorna har livmodern växt upp över naveln och är nu stor som en fotboll. Eventuellt börjar du känna smärtor i bäckenet nu. Bäckenet består av två delar som är sammanfogade i en led som heter symfysen. Den stabilieras av starka ledband eller ligament.
För att göra det lättare för bebisen att ta sig igenom förlossningskanalen producerar kroppen ett hormon som kallas relaxin som luckrar upp ledbanden. Därför blir symfysen rörlig innan och under förlossningen. Detta kan orsaka inflammation och smärta, även kallad foglossning. Smärta kring blygdbenet och i grenen är de vanligaste symtomen."

Jag hade som vart så nöjd över att jag inte haft några besvär eller krämpor. Ska nog sluta ta ut segern i förskott för nog fasen har jag foglossnigar. Har till och från rätt ont i grenen om man kan säga så, och även lite strålande smärta insidan lår och höfter. De senaste har jag bara känt senaste två dagarna. Mestadels idag då jag samlat ihop bollarna i bollhavet på jobbet tillsammans med ungarna. Det blev k a o s (det var dock väldigt kul, alla var himla engagerade).
Får se det positiva i det, nu får jag ju absolut inte bära tungt. Hörde ni det? Jag måste ha hjälp med allt som är för tungt för mina stackars fogar, tralalalala! Om det inte bara är något tillfälligt detta, eller blir det bara värre? Vet inte vad jag hoppas på? Hjälp med allt? Slippa ha ont? Hmmm...




Bjuder på bilder frå förra veckan som jag inte la upp.
Sista tagen lite snett bakifrån, därför magen ser mindre ut.


Kommentarer
Postat av: hanna

Tack :) jag vet inte om jag sagt grattis, grattis isådanafall!



Sötmage!

2012-02-06 @ 20:57:03
URL: http://hanna_sofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0